meikejanssen.reismee.nl

Op de helft.

Hoi Allemaal,

Het is al weer een tijdje stil geweest vanaf mijn kant. Voor mij lijkt mijn leven hier al zo gewoon dat ik niet zo goed weet of het wel leuk is voor andere mensen om er over te lezen. Mama vertelde me dat veel mensen juist geinteresseerd zijn, dus ik ben maar aan een nieuw verhaaltje begonnen.

De laatste keer dat ik iets van me liet horen was het bijna Kerst, wat een hele beleving was. Ze vieren hier geen tweede kerstdag maar kerstavond. Op kerstavond zijn we naar de kerk gegaan om kerstliedjes te zingen. Daarna hebben we thuis met een van de oma's kadootjes opengemaakt. Ik heb een geweldige kerstman onesie gekregen. Zoals velen van jullie weten leef ik praktisch gezien in die dingen. Op kerst werden we allemaal vroeg wakker en openden onze kadootjes met ons gezin. Nadat alles geopend was gingen we naar mijn tante's huis waar we met de rest van de familie kerst gevierd hebben. Er was een heleboel lekker eten en gezelligheid. Ook hier deden we nog een rondje kadootjes. Ik ben enorm verwend.

De rest van mijn kerstvakantie was niet heel bijzonder. Ik had gehoopt op een leuk oud en nieuw maar dat viel nogal tegen. Het is geen belangrijk feest hier tenzij je in een van de grote steden leeft. Er was geen vuurwerk, geen oliebollen en geen leuke spelletjes. Gelukkig had ik met wat vrienden afgesproken dus was het wel gezellig.

Na de vakantie begon school weer, wat een hoop stress opleverde. in het midden van het schooljaar hebben we examens over het eerste half jaar. Deze examens bepalen een groot deel van je cijfer, dus iedereen moest flink gaan studeren. Gelukkig heb ik alle examens overleefd en afgesloten met een goed cijfer.

Aangezien het voetbalseizoen steeds dichterbij komt trainen we nu vier keer per week, en ik ben ook nog steeds druk aan het repeteren voor de musical. Inmiddels ben ik ook aan het tweede seizoen van indoor soccer begonnen. Ik ben zo blij dat ik deze nieuwe sport geprobeert heb! Het is echt gaaf en gaat zo veel sneller dan normaal voetbal. Ik heb geen moment om me te vervelen omdat ik zo veel extra activiteiten doe.

Ondanks dat ik geen witte kerst had begint er nu wel steeds meer sneeuw te vallen. Er is vlak bij ons huis een heuvel en ieder weekend dat er sneeuw ligt ga ik daar met mijn zussen sleeen. Ik ben zelfs aan het leren om te snowboarden. Het gaat gepaard met een hoop vallen maar het is super leuk.

Afgelopen weekend heb ik met mijn koor meegedaan aan een competitie. We gingen met de bus naar een grote zaal waar we voor een jury moesten zingen. Allee koren uit onze regio deden mee, maar alleen de beste koren mogen door naar de volgende ronde met koren uit de hele staat. Als koor kreeg je een score van een tot vijf, waarbij een de enige score was waarmee je naar de volgende ronde kon. MIjn koor heeft een 1 gekregen dus mag ik over een paar maanden optreden om een van de beste koren van de staat Michigan te worden.

De enige reden dat ik vandaag wat tijd had om een blogje te schrijven is omdat ik een ''snowday'' heb. DIt komt vaak voor in Michigan. Het betekent dat de scholen gesloten worden omdat het wegdek te slecht is om naar school te rijden. Ik heb dus lekker een extra dagje vrij! Aankomende vrijdag hoeven we ook niet naar school vanwege Valentijnsdag. Dus het is een lekker kort weekje.

ik hoop dat jullie nu weer een beetje op de hoogte zijn! Ik ga nog even op zoek naar wat foto's of filmpjes van deze afgelopen maanden. Die kan je zoals altijd in de foto en video mapjes vinden.

Knuffels van Meike,

Doei!

Reacties

Reacties

Stien

Nee, hier in Nederland doen we niet aan sneeuw. Maar je oud en nieuw was al veel beter omdat je met mij ging bellen.

Pappeee

State-finals! Nice! Wel te zien dat je aan het Amerikaniseren bent hoor... "Op kerst werden we allemaal vroeg wakker" :) Maar dat slaan ze er over een paar maanden op de Pabo wel uit. We wachten ongeduldig op de foto's!!

Christa janssen

Dag Meike,fijn om weer wat van je te horen en te zien.Ik maar hopen dat er voor jou nu een mooie winter te voorschijn zou komen met veel sneeuw,helaas tot nu toe lees ik een beetje.Nou ja het kan nog altijd want hier is het soms dagen zo warm dat het lente lijkt,op mijn balkon weten de bloementjes niet meer hoe ze het hebben dus doen ze maar mee met het warme weer en deze oma geniet van al dat moois. Nu hebben we een paar dagen een flinke storm gehad,het waaide zo hard dat het kunstgras naar de andere kantwerk werd geblazen op mijn balkon.Ik wist niet wat ik zag.Meike het begint nu op te schieten ,geniet er nog van.Ben nieuwsgierig of jullie met zingen nog verder komen,ik zal duimen.Zo dat was het weer veel liefs en tot de volgende keer oma Christa

mama

Leuk weer een verhaaltje Meik, want wat voor jou al heeeeel gewoon is is voor ons leuk om te lezen! Wanneer is de volgende ronde voor de State zangcontest? Ben benieuwd!
Enne..als jij nou goed leert snowboarden, kunnen we volgend jaar samen op wintersport :-)
Of moet je dan ook in de schoolvakanties...dat is te druk en te duur...
En met al die voetbaltrainingen van jou ben je natuurlijk zo afgetraind dat je ouwe moedertje je niet bij kan houden...
Geniet lekker van je vrije dagje.
Ga je valentijnsdag nog wat leuks doen met Eddy of laat je je verrassen???

Liefs mama

Christa janssen

Hoi Meike ik was nog wat vergeten,,,merk je wat van die verkiezingen,hebben jullie het daar ook over.Dit is toch wel echt een verschil met Nederland.Ben benieuwd of jullie je daar ook voor interneren.Ik hoor het nog wel eens .Dag meisje xxxxx

Tante Nellie

Hoi Meike ,
Alweer op de helft, het gaat best snel ,fijn te lezen dat je zo'n leuke familie hebt getroffen .
We hebben hier nu een storm de eerste met een naam Ciara die gaat hier flink tekeer.
Wij sporten ook veel geen voetbal maar tennis we blijven lekker bezig .
We hopen voor jou dat het daar nog gaat sneeuwen kan je lekker skiën of snowboarden .
Nou afwachten maar, geniet maar van jouw jaartje Amerika.
Fijn jouw berichtjes we blijven op de hoogte .
Liefs uit Nootdorp van Ome Nico en Tante Nellie.

Ria en Jan

Lieve Meike
Heel leuk iets van je te horen. Je bent al heel goed ingeburgerd.We genieten van je verhaal en herkennen daarin enige dingen die wij daar op onze reizen hebben meegemaakt.Wij zijn gisteren teruggekomen van vakantie in gran canaria naar de zon en veel lekker eten.Met ons gaat het goed. We gaan volgende week opa's verjaardag vieren en zullen je missen. maar geniet van deze unieke kans.
Lieve groeten van opa jan en oma ria.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active