meikejanssen.reismee.nl

Thanksgiving, Chicago trip, Kerst

Hoi allemaal,

Afgelopen maand stond volledig in teken van de "holidays'. In November was iedereen volledig gefocust op Thanksgiving. Wij hebben dat hier gevierd met de hele familie bij mijn tante Anna in huis. Iedereen bracht eten en spelletjes mee. Ik kwam er achter dat er aan ieder feest een hele hoop tradities gebonden zitten. Eerst hebben we met zijn allen de wedstrijd van de Detroit Lions gekeken (traditie gewijs verloren ze). Daarna was het tijd om aan het diner te beginnen. Ik wilde graag de tradionele kalkoen proberen dus heb een klein hapje geprobeerd. Ik vond het hardstikke droog maar de smaak was wel lekker. Ik had voor de gelegenheid een Nederlandse appeltaart gebakken. Na het eten begonnen de spelletjes en het gokken. Niet met grote bedragen maar wel heel competitief. Ik vond het een heel mooie en leuke gelegenheid omdat het iedereen heel blij maakt. Je wordt er heel erg aan herinnerd hoe goed we het hebben.

De dag na Thanksgiving gaat iedereen in de kerstmodus. Het kopen van kadootjes, versieren van het huis en de tuin en de kerstmuziek die overal te horen is. De school was ook helemaal versierd in de weken tot Kerst.

Na de Thanksgiving break begon een nieuw kwartaal op school, dit betekent nieuwe sporten en activiteiten. Het voetbal seizoen begint er aan te komen. Dit betekent dat "conditioning" begint. Dat is eigenlijk gewoon zorgen dat iedereen in vorm is tegen de tijd dat de try-outs voor het team beginnen. Drie keer per week twee uur lang rennen, fitness en een heleboel zweten. Ook zijn we begonnen met de musical, dit jaar doen we 'The wizard of Oz'. Ik heb een klein acteer rolletje maar zit wel in het achtergrond koortje van ieder liedje. Ik begin het heel druk te krijgen met al mijn clubjes na school en de weken vliegen voorbij.

Vorige week was de Winter formal, dit is een soort kerstgala. Net als bij prom vragen mensen elkaar op date en heeft iedereen mooie jurken aan. Ik zal een paar foto's van het feest op de website plaatsen. De dag na de dance was een hele drukke dag. In de ochtend ben ik gaan schaatsen met mijn vrienden en daarna had ik mijn kerstconcert met mijn koor op school. Ik zal daar ook een videotje van plaatsen.

Afgelopen weekend ben ik naar Chicago geweest. Dat betekent de zesde staat die ik bezocht heb. Michigan, Ohio, Indiana, Illinois, New York en New Jersey kan ik allemaal al afstrepen. Chicago was heel erg gaaf! Het was helemaal in de kerst sfeer en heel koud. Ik was met mijn gezin en Gaia ( Italiaanse exchange student en goede vriendin).

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje bijgekletst heb! Ik ga proberen weer wat vaker iets te plaatsen...

Knuffels voor iedereen,

Meike

Reacties

Reacties

judith

Ha Meik, leuk dat je weer een stukje schrijft! En een goed voornemen om dat wat vaker te doen :-)
Videootje kerstconcert zag ik nog niet.
Ik heb dat liedje van je solo dat je op de app stuurde nog steeds in mijn hoofd, heb het opgezocht en hele schattige Afrikaanse kindjes gevonden die het op een heel andere wijze en met passende dansjes uitvoeren. Krijg zo weer zin om naar Afrika te gaan! EN dat andere liedje (samenzang) kwam Puck en Stijn zo bekend voor. Ik liet het van de week aan Feline en ELine zien (Stijn had zijn harem uitgenodigd toen papa en ik allebei wegwaren vrijdag) en het bleek uit Harry Potter. Grappig!
Misschien spreken we elkaar nog met de Kerst en anders wens ik jou en de family hele fijne dagen toe.
Dikke knuffel!

judith

Oh in de tijd dat ik dit getypt had heb je het filmpje geupload haha. Het Harry Potter filmpje

Pappeeee

Was de appeltaart lekker?

Ria en Jan

Hi Meike,
Hi Meike, wat heb jij een druk leven. Ik word er al moe van als ik het lees. Zal ws de leefti

Christa Janssen

Dag Meike ,wat een progamma maar Meike door aan zoveel mee te doen ,gaat de tijd sneller.Het is leuk om te zien waar je allemaal aan mee doet,wat een sjieke jonge dames,prachtige jurken en wat heb je al veel gereisd.Prachtige steden gezien,geniet er maar van.
Fijn dat we even konden babbelen met de Kerst,wat een leuk gezin waar je bij woont,doe ze maar mijn hartelijke groeten en Meike geniet van het Oude Jaarsfeest en het Nieuwe Begin.Liefs oma Christa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active