meikejanssen.reismee.nl

New York oriëntatie en aankomst bij gastgezin!

De reis is begonnen! Om half vijf ging de wekker, na een snelle douche zijn we in de auto gestapt op weg naar Schiphol. Ik was behoorlijk zenuwachtig en daardoor ook wat hyper. Eenmaal op Schiphol aangekomen heb ik mijn koffers ingecheckt en nog even langs de winkeltjes gestruind. Toen was het tijd voor het afscheid van de familie, ondanks dat ik verwacht had dat ik een mental break-down zou hebben viel dat eigenlijk wel mee. Natuurlijk heb ik even lekker gehuild en was ik verdrietig, maar ik had eigenlijk vooral heel erg veel zin om te gaan. Samen met de andere studenten zijn we door de douane gegaan en ook het vliegtuig in. De vlucht duurde langer dan ik verwacht had maar heb de tijd gedood met slapen, muziek luisteren en films kijken. De vlucht had best veel turbulentie en dat was erg vervelend maar uiteindelijk zijn we veilig geland op Newark airport. Nadat we uit het vliegtuig waren moesten we door een strenge security en mocht ik uiteindelijk mijn ruimbagage ophalen bij de band. Bij het vliegveld werden we opgehaald door een bus die ons naar ons hotel bracht.


Ons hotel was ook in Newark dus ik was nog steeds niet echt in New York gekomen. Ik kon wel de skyline zien vanuit mijn hotelkamer. Ik sliep op de kamer met drie andere meiden, verdeeld over te kleine tweepersoonsbedden. Ondanks dat ik heel moe was mochten we niet gaan slapen i.v.m de jetlag die dan nog erger zou zijn. Om ons een beetje bezig te houden zijn we naar een hele grote shopping mall in Newark gegaan. Hier heb ik mijn eerste dollars uitgegeven aan een milkshake in een echte diner. Helaas ben ik vergeten om daar een foto van te maken. Verder heb ik niks gekocht, maar wel met open mond gekeken hoe ongelofelijk groot alles was. 


Na de mall mochten we onze kamers op orde maken en ons opfrissen voor een "pizza-dinner". Ik vond de pizza's niet zo lekker maar het diner was wel erg gezellig. Daarna heel snel gaan slapen omdat ik totaal was uitgeput. 


Vanwege de jetlag werd ik de volgende ochtend om een uur of 4 in de ochtend al wakker. De andere meiden hadden daar ook last van dus van slapen is niet veel meer gekomen. Gelukkig was ik wel helemaal uitgerust dus om 7 uur zat ik fris en fruitig aan het ontbijt. Na een lekker ontbijt heb ik me klaar gemaakt om nu eindelijk echt naar New York te gaan. We werden opgehaald door de bus en zijn gaan rijden. Er ging een tourgids mee in de bus. Zij heeft ons door o.a central park, china town, grand central en time square geleid. Deels lopend en deels in de bus. Lunchen deden we in Washington square park, dineren in het hard rock café van New York. Het hing helemaal vol met instrumenten en attributen van bekende rock artiesten. Na het eten hadden we op time square nog vrije tijd, helaas begon het heel hard te stormen en heb ik moeten schuilen in het hard rock café. We werden daarna al snel opgepikt door de bus en toen zijn we terug gegaan naar het hotel. 


We deden de excursies met een Duitse groep samen. In de avond heb ik met wat Nederlandse en Duitse meiden in de lobby gezeten en daar muziek gemaakt op de ukelele en gezongen. Daarna ben ik gaan slapen. De volgende ochtend werd ik gewoon om zeven uur wakker en ben ik gaan ontbijten. Het regende heel hard dus had ik wat minder zin in een hele dag buiten rondwandelen. Ook vandaag werden we opgehaald door de bus en ging dezelfde gids mee. We begonnen bij het 9/11 memorial en hebben toen ook wall street bekeken. Ik vond de dag een beetje tegen vallen in het begin omdat we op wandelen na niet zo veel deden. Daarna gingen we gelukkig wel met een boot op de Hudson river om langs het Vrijheidsbeeld te varen. 


Aan de Hudson river hebben we ook geluncht en toen zijn we verder gelopen naar de Brooklyn bridge. Daar zijn we helemaal over heen gelopen en  wat foto's gemaakt met de hele groep. De bus heeft ons daarna naar Coney Island gebracht. Daar zijn een heleboel achtbanen en kermisattracties. Ik ben in een achtbaan gegaan waar je in moest liggen i.p.v. zitten en het was super eng! Na Coney Island zijn we uit eten geweest bij een Italiaans restaurant. Toen we klaar met eten waren zijn we naar top of the rock geweest. Dit is een uitzichtpunt bij Rockefeller center. Dit was het laatste van ons programma dus zijn we terug gegaan naar het hotel.


In mijn kamer heb ik de laatste dingen ingepakt zodat ik dat de volgende ochtend niet meer hoefde te doen. Daarna heb ik met drie meiden van mijn groep maskertjes opgedaan en gekletst en ben daarna gaan slapen. 


De volgende ochtend kon ik iets langer blijven liggen omdat mijn vlucht pas om vijf over twaalf ging. Om half tien moest ik het hotel verlaten om met een shuttle naar het vliegveld te gaan. Een van de begeleiders ging mee om te helpen met inchecken en bagage afgeven, maar daarna was ik volledig op mezelf aangewezen. De vlucht naar Grand Rapids was in een heel klein vliegtuigje. Ik heb geprobeerd om te slapen maar na twintig minuten werd er per ongeluk een glas water in mijn schoot geworpen. Na een kleine twee uur vliegen kwam ik aan.


Bij de bagageband stond mijn hele gastgezin op mij te wachten met een groot spandoek waar 'welkom in onze familie' op stond. Daarna zijn we met zijn allen naar huis gegaan waar ik hen hun kadootjes heb gegeven. In de middag zijn we naar Walmart geweest, en in de avond kwam een van hun oma's langs en heb ik een paar vrienden van Grace en Alexis ontmoet. Daarna was ik heel moe dus ben ik gaan slapen in mijn nieuwe kamer die ik met Grace deel.


Dit was het begin van mijn Amerika reis, vanaf nu ga ik niet meer iedere dag beschrijven maar ik ga jullie zeker op de hoogte houden. Misschien is het voor het begrijpen van de blogjes handig om te weten dat mijn familie bestaat uit Mario (gastvader), Nicole (gastmoeder), Alexis (19), Grace (17), Sophia en Emily (10). De foto's die bij deze paar dagen horen zijn te vinden onder het kopje foto series.


Ik laat snel weer wat van me horen! En alvast bedankt voor het lezen en meeleven!


Kusjes en knuffels van mij.

Reacties

Reacties

Christa Janssen

Nou kleindochter,wat een begin van dit avontuur,geweldig New York is wel een hellllllllllllleeeee grote stad die heb je in 3dagen niet helemaal gezien,maar de belangrijkste punten nu wel.Meike de rest een andere keer,wie weet wel met je pa,ma broer en zusje.
Wat ben je leuk opgevangen door je gastouders en gezin.Nu maar hopen dat alles goed gaat ,doe ze maar de groeten van je Limburgse oma dag meisje tot het volgende berichtje

Marijke

Hoi Meik,

Wat een leuke dingen heb je al gezien, gave stad is het ook! Heel veel plezier bij je gastgezin en succes met high school! Wanneer moet je aan de bak? :)

Liefs,

Marijke

Maarten

Hi Meike,
Tof om je verhalen te lezen. Blij dat het goed met je gaat. Wat prachtig dat je gast familie je ophaalt met een spandoek! Mooi zo’n warm welkom!
Heel veel plezier de komende dagen bij je familie en op je nieuwe school!! Groeten van ons!

Rona

Hey Meike, leuk om je verhalen te lezen en de foto’s te zien! Ik heb woensdag erg aan jou, maar ook aan de achterblijvers, gedacht.
Wat een warm welkom van je USA-familie. Heel veel plezier de komende tijd!
Dikke kus X

oma Ria en opa Jan

Hartstikke leuk Meike om zo enthousiast te worden ontvangen. En wat een prachtige kennismaking met New York. Wij waren daar ook ruim voor 9/11 en konden dus nog genieten van het schitterende uitzicht.
Geniet, je bent bezig met een onvergetelijk avontuur.

Lonneke

Hoi Meike, leuk om je avonturen zo vers van de pers te kunnen lezen. Al die eerste indrukken (veel, groot, druk, wijds, gastvrij) zijn onvergetelijk en blijven je een leven lang bij (kan ik uit eigen ervaring melden).
Geniet van dit mooie tussenjaar! Groetjes uit Wageningen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active