meikejanssen.reismee.nl

Een dagje in mijn leven

Hoi allemaal,

Ik dacht het misschien wel een leuk idee zou zijn om jullie een dagje mee te nemen in mijn leven hier. Aangezien ik geen talent voor vloggen heb, ga ik proberen om het goed te beschrijven. Dit is zo'n beetje mijn standaard schooldag:

Om tien over zes gaat mijn wekker, ik neem een korte douche, kleed me aan en poets mijn tanden. Ik zorg dat alles in mijn tas zit en ga samen met Grace naar buiten om op onze bus te wachten. De bus komt ons, en vele andere kinderen uit de buurt, altijd iets voor zeven ophalen. Om zo vroeg de schoolbus te moeten halen was voor mij nogal wennen maar inmiddels kan ik er beter tegen dan Grace. De schoolbus is een handig systeem maar echt leuk is het niet. De bus is koud, luidruchtig en bijzonder langzaam. Rond tien voor half acht komen we op school aan en stop ik mijn spullen in mijn locker. Ontbijten kan bij ons op school en aangezien we na aankomst van de bus nog 25 minuten tot de les hebben maken we daar iedere ochtend gebruik van. Meestal zit ik met Grace en onze vrienden aan een tafel.

De eerste les begint om 7:43. Mijn eerste les is Senior current issues, dit is een les waarin we dingen bespreken die op dit moment de wereld bezig houden (oorlogen, klimaatveranderingen en de verkiezingen dit jaar). We werken in projecten en we debatteren veel. Onze docent, Mr. Wood, is een oude hippie die heel erg geinteresseerd is in alle verschillen met de thuislanden van de buitenlandse studenten en het Midden-Oosten. Hij heeft zelfs een 'Arib quarter' in ons lokaal gebouwd waar we turkse koffie mogen drinken en dadels mogen eten. Na een uur les gaat de bel en hebben we vijf minuten om bij de volgende les te komen. In deze vijf minuten wissel ik snel mijn boeken om in mijn locker en loop ik door de grote hallways van school door naar Chemistry. Deze klas moest ik verplicht volgen en helaas zit ik met allemaal leerlingen van 15. Er is een ander meisje die ook een senior is en daardoor zijn we goede vrienden geworden.

Mijn derde uur is American Literature, waar we momenteel bezig zijn met de verhalen van de native Americans. Deze les word gevolgd door bijna alle exchange students, dit jaar zijn dat er 11. Ze komen uit Duitsland, Italie, Spanje, Finland, Thailand en Taiwan. Al met al is er dus een heel gevarieerde groep. De meeste buitenlanders blijven heel erg bij elkaar hangen, maar ik probeer dat juist niet te doen omdat ik graag wil mengen tussen de Amerikaanse studenten en dat gaat inmiddels best aardig. Ik heb een vast groepje met wie ik veel omga en ook afspreek buiten school. Ik vind deze les heel interessant omdar we veel mogen lezen en ik over dingen leer die ik in Nederland nog niet op school heb gehad. Na deze les begint voor mij de lunch.

Lunch hebben we in de cafeteria. Er is altijd een lange rij maar het menu verschilt per dag. Er zijn verschillende warme opties, belegde broodjes, wraps, pizza's en salades. Ik probeer hier zo gezond mogelijk te eten want aankomen gaat heel makkelijk. Na een gezellige pauze van een half uur begint mijn vierde les, dit is Choir. We hebben een groep van ongeveer twintig meiden en dit is een van mijn favoriete lessen. Eigenlijk zijn we gewoon een dik uur lang aan het zingen en oefenen met noten lezen. Ik moest eerst wel een beetje aan de les wennen omdat de meiden in deze les nogal dramatisch zijn maar inmiddels kan ik er wel tegen.

Mijn vijfde les is American history. Het vak zelf vind ik niet bijzonder interessant maar mijn docent is echt super dus dat maakt alles goed. Deze les gaat maar voor de helft over geschiedenis, de rest van de tijd zijn we bezig met een soort levenslessen. Onze leraar probeert ons goed na te laten denken over onze toekomst maar ook over hoe we met anderen omgaan en nog veel meer. Mijn zesde en laatste uur is Precalculus (een vorm van wiskunde), deze lessen vind ik wel prima. Ik heb een hele gezellige klas dat uur en de stof is gelukkig niet al te moeilijk. Om 14:45 gaat de bel en is de dag voorbij.

Ik ga naar mijn locker en stop mijn huiswerk in mijn tas en laat de rest lekker op school. Eigenlijk horen we met de bus naar huis te gaan maar gelukkig wilt Andrew mij iedere dag naar huis brengen. Dit gaat een stuk sneller en is ook nog eens gezellig! Eenmaal thuis maak ik mijn huiswerk (als ik dat heb) en daarna probeer ik wat leuks te gaan doen. Er is bijna iedere dag wel een soccer of football game op school waar we kunnen gaan kijken, dus dat is heel leuk. Op woensdag, zaterdag en zondag heb ik zelf voetbal.

Ze zijn hier heel erg gericht op familie dus we hebben bijna ieder weekend wel een feestje, bijeenkomst of een spontane inval met familie. Ik word overal met open armen ontvangen en voel me enorm thuis. Het is een gek idee dat ik hier al een maand ben. Ik zal proberen binnenkort wat foto's op deze site te plaatsen zodat jullie een beter beeld krijgen van hoe het er hier uit ziet.

Hopelijk hebben jullie ondanks dit chaotische verhaal toch een beetje een idee gekregen van wat ik hier nou eigenlijk uitspook :)

Ik spreek jullie snel weer,

Knuffels van mij!

Reacties

Reacties

judith

Hoi Meike, Leuk zo'n inkijkje in je schooldag en helemaal niet chaotisch geschreven hoor!!
Leuk als je er nog wat foto's bij kunt plaatsen idd, en ook van je huis/kamer/familie.
Enne....Wie is Andrew??????? ;-)

Henk

"omdat de meiden in deze les nogal dramatisch zijn"
Meike & the drama-queens, dit jaar te beluisteren in Muskegon :-)

Rona

Niet chaotisch maar juist heel precies beschreven hoor. Ik krijg een heel goed beeld van je dagen daar, leuk!!
Knuffel terug ??

Jan en Ria

Lieve Meike, Heel leuk je verslag. We krijgen en goede indruk van je doen en laten. In welke lesuren zitten taal en rekenen? We missen je wel hoor maar dit is een ervaring voor je leven en dat kunnen ze je niet meer afpakken Hier gaat alles goed We hebben zaterdag je moeders verjaardag gevierd en je leuke film gezien en er van genoten.Wij maken het goed hoor. Er is af en toe een uitje,vandaag naar Rotterdam geweest .Veel groeten van opa en oma.

Christa Janssen

Dag Meike ,nu pas tijd gehad om je verhaal te lezen.Wat een afwisselend school progamma,leuk omdat zo te lezen.Geniet er van en jij steekt er een boel van op.Tja dat eten maar jou kennende weet je wel wat goed voor je is en anders maar veel voetballen.Leuk dat je zo bent opgenomen in je gastgezin en leuk om te lezen dat het zo,n fam mensen zijn,dat alles zorgt er ook voor dat dit jaar omvliegt.
Meike ben benieuwd hoe Amerikanen hun huis hebben ingericht,zou het net zo zijn als bij ons?? of geven hun meer om reizen ,fam uitjes enz.
Lieve groeten oma Christa

Pappeee

En waar blijven die foto's nou? #durftevragen

Maarten

Hi Meike, mooi verhaal en leuk om te lezen dat je zoveel nieuwe kennis opdoet en vrienden maakt. Zeker niet chaotisch geschreven. We zijn benieuwd naar de foto's natuurlijk.
Hou je ze daar een beetje in het gareel ? Groet, Maarten

Tante Nellie Oom Nico.

Hoi Meike,

Leuk de inkijk in een dagje van jouw leven in Amerika.
Wel een groot verschil met de bus naar school i.p.v met de fiets.
Fijn dat je zo'n gezellig gastgezin hebt .
We blijven zo op de hoogte hoe het met je gaat geniet van deze ervaring en we blijven je volgen.
Liefs van ons beiden uit Nootdorp.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active