meikejanssen.reismee.nl

Oktober

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik ben hier best wel druk met school en heb altijd een hoop plannen, vandaar dat ik al een tijdje niks meer geschreven heb. Hier een overzichtje van de leukste dingen die gebeurd zijn sinds mijn laatste blog.

De laatste week van September was homecoming. De hele week hadden we thema's en kwam iedereen verkleed naar school, de hele school was versierd en we gingen 's nachts naar school om het te versieren met wc-papier. Dit zijn allemaal tradities die ze hier hebben rondom deze week. In deze week begint ook altijd de talentenjacht van onze school. Deze duurt het hele jaar en ik had op het laatste moment besloten om ook mee te doen. Ik ben door naar de volgende ronde! Het hoogtepunt van de week was de football- wedstrijd op vrijdag. Ik begin eindelijk het spel te snappen dus ik kan meeleven met de rest van het publiek. Na de wedstrijd hadden we de Homecoming-dance. Dit was een feestje op school waar de homecoming king en queen werden aangekondigd.

Oktober was een leuke maand! De herfst is begonnen en alles ziet er hier prachtig uit. De hele maand Oktober staat hier in teken van Halloween. Ik wilde jullie graag een idee geven van wat ik de laatste tijd uitgespookt heb.

Begin deze maand ben ik met ons gezin gaan kamperen. We zijn naar de Upper-peninsula gegaan met onze camper. De camping had een thema-avond voor halloween. Samen met Grace en Alexis was ik de Sanderson sisters, dit zijn drie heksen uit de film Houcus Pocus. In de nacht zijn we langs alle kampeer plekken gelopen om te trick or treaten. Ik heb toen alvast een voorproefje van het echte Halloween gekregen.

In het tweede weekend ben ik met de hele familie naar een pompoenenboerderij geweest. Hier zoeken mensen hun perfecte pompoen uit om te bewerken. Er was nog veel meer te doen zoals spelletjes, een mais-doolhof en een appelcider brouwerij. Het was een hele leuke dag en ik heb twee pompoenen gekozen. Een kleine en een grote. Mijn zussen en ik hadden een aantal vrienden uitgnodigd om in de avond in onze pompoenen te gaan hakken. (Ik zal even op zoek gaan naar een paar leuke foto's)

Het derde weekend van Oktober was mijn Amerikaanse oma jarig. Voor haar verjaardag gingen we met zijn allen naar Cedar Point, dit is een heel groot pretpark in Ohio. Ook hier was een Halloween thema, dus een hoop spookhuizen en mensen die je lieten schrikken. We zijn daar drie dagen gebleven en sliepen in een hotel. Dit was het weekend dat het echt koud begon te worden de eerste sneeuw begon zelfs te vallen. Op zondag moesten we snel naar huis omdat Grace en ik een concert hadden met koor. Het concert ging heel goed en we kregen een hoop applaus.

Afgelopen week was het eindelijk echt Halloween. Onze tante gaf een groot feest in haar huis waar iedereen verkleed was. Ik vond het feestje heel leuk maar Halloween zelf een beetje tegenvallen. Ik heb wel een hele berg snoep gekregen en een nieuw feest meegemaakt.

Inmiddels begint het echt heel koud te worden, het sneeuwt ongeveer iedere nacht maar het blijft nog niet liggen. Ik ga aankomende week winkelen voor iets dikkere kleren want ik ga het niet overleven in mijn eigen winterkleren.

Ik spreek jullie allemaal snel weer! Ik ga even kijken of ik wat leuke foto's of video's kan vinden om ook op deze site te posten.

Knuffels van mij!

Reacties

Reacties

Jan en Ria

Lieve Meike We genieten heel erg van je verhalen en hopen dat je ons nog meer laat weten. Hier alles goed en het allerbeste Liefs van opa Jan en oma Ria

Christa janssen

Nou Meike wat een drukke Octobermaand,die voorbereidingen voor Halloween daar zijn wij hier in Holland ,nog niet aan toe.Hoogstens kopen wij een grote pompoen en proberen daar wat leuks van te maken.Ook die verkleedpartijen ,zag er heel apart uit,ik geloof niet dat ze dit hier doen.In Limburg doen ze dat met carnaval. Maar Meike volgens mij amuseer je je daar wel.
Ik ben benieuwd wat je gaat kopen voor de koude winter die nu eerdaags begint,dat zullen wel dik gevoerde jassen en broeken zijn. Zo Meike ga daar zingend door de wintermaanden dat zullen ook wel weer heel aparte dagen worden.Geniet met volle teugen,Dag meisje dikke knuffel oma Christa

Pappeee

Eskimo-jasje kopen dan maar :-)

judith

Leuk weer Meike, nou dat zal een top uitje worden, je bent immers zo dol op winkelen haha.
Koop maar wat lekker warme kleding en vooral schoenen, dan komt het vast goed. Maar op de foto's van Cedar Point had je ook voor mij allemaal onbekende kleding aan dus je zal hier en daar al wel weer wat gebietst hebben haha. Alles wat je niet aan kleding uitgeeft oppotten voor de trip naar Disney zeker ?

Christa Janssen

Leuke foto,s Meike
Zag vanochtend foto op tv in het weerbericht ,dat het bij jullie goed koud kan gaan worden.Deze foto was van verleden jaar ,hele dikke hagelstenen,nou Meike dan maar lekkere warme kleding kopen.

Rona

Superleuk om je verhalen, foto’s en video te bekijken. To be continued...??

Rona

Lieve Meike, ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Fijne feestdagen!
Liefs van de Steemannen vanuit Oostenrijk ⛷

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active